Toamna, ca o mama blanda !

Dragii mei prieteni,

Va prezint ultima mea compunere realizata la cercul de limba romana:

Iata ca acum se sfarseste toamna…Oaspetii caselor au fugit de zilele rele si friguroase. Vesela campie verde, acum este vestejita.Copacii s-au suparat atat de tare incat si-au aplecat crengile si au plans pana cand au ramas fara lacrimi. Numai brazii, pinii si molizii au ramas mandri, ca intotdeauna. Frunzele cad, se dezlipesc de crengi asemeni iluziilor pe care si le face un suflet omenesc.Pe cer, ca balaurii din poveste, se ridica norii negri. Soarele se culca acum fiindca norii negri au venit sa ‘nraiasca un suflet bun. Ziua scade, noaptea creste si frunzisul se rareste….

Pesemne ca iarna vine, vine pe crivat calare….Toamna, dulce ca o mama s-a dus sa se odihneasca Noi toti in cor i-am zis :
” Nu iti spun adio
Ci la revedere
Adio e scurt
Si plin de durere”

iar ea ne-a raspuns :
” Eu va spun adio
Nu la revedere
Iarna e lunga
Si plina de durere”

Va imbratisez pe toti cu drag,

Sara Ismail
PS: Haideti dragii mei fosti colegi, urmati-ma si impartasit cu noi bucuriile voastre scolaresti si nu numai !

4 Răspunsuri to “Toamna, ca o mama blanda !”

  1. d-na Psatta Says:

    Minunat! Tot în versuri … Ai din nou timp pentru foștii tăi colegi.
    Nu te necăji că aparent nu sunt aici. Ei deschid zilnic pagina, dar din timiditate – probabil, încă nu sunt activi.

    Sănătate și spor în toate!
    d-na…

  2. Adriana Says:

    Compunerea seamana mult cu poezia „Sfarsit de toamna”, de Vasile Alecsandri si un pic din „Ce te legeni codrule…” de Mihai Eminescu.
    Insa e foarte draguta.
    Eu intru zilnic, dar nu scriu mereu ceva, cum aspus si doamna Psatta.

  3. Ana Calina Stan Says:

    Cartea – izvor de înţelepciune.

    După o vară lungă şi călduroasă, toamna şi-a intrat, în cele din urmă, în drepturi. Pelerina ei de frunze şi nori posomorâţi a acoperit soarele ce ne răsfăţa până acum.
    Toamna, mai mult ca oricând, îmi amintesc de bunica mea. Ea reuşea de fiecare dată să însenineze zilele ploioase de toamnă. Mă lua în braţe, sub o pătură moale şi-mi citea. Uitam amândouă de timp, pierdute în lumea minunată a cărţilor.
    Odată, am întrebat-o de ce iubeşte atât de mult cărţile. Ea mi-a spus că, fără cărţi am fi mai săraci, mai trişti. Fiecare carte este povestea unei lumi ce aşteaptă să fie redescoperită mereu şi mereu.
    Din cărţi învăţăm că trebuie să fim cuminţi, să-i ascultăm pe părinţi, asemeni iedului cel mic din „Capra cu trei iezi”, să fim harnici şi iubitori ca fata moşului, să iubim locurile unde ne-am născut şi unde am făcut primele năzdrăvănii, ca Nică al Smarandei.
    Din cărţi aflăm cum a apărut viaţa, cum s-au format continentele, care este locul planetei noastre în Univers.
    Cei care au purtat războaie şi au câştigat au scris cărţi pentru ca noi să ştim cum să fim învingători. De la cei ce le-au pierdut – am învăţat, citind, cum să mergem mai departe după un eşec.
    Fără cărţi nu ar exista medici, învăţători şi ingineri, nu am şti cum să transformăm vântul şi apa în energie, nu am şti ce înseamnă visele şi nici nu am putea să le împlinim.
    Din cărţi ştim cine ne-au fost strămoşii, cum au trăit şi tot din cărţi vor afla despre viaţa noastră, cei care vor urma.
    Dacă nu am avea cărţile, nu am şti ce înseamnă cuvântul, de unde vin lacrimile, de ce râd copiii, de ce iubim stelele.
    Afară a început să plouă. Cu gândul la bunica, mă cuibăresc în patul meu, acoperită cu o pătură moale şi deschid o nouă carte – izvor de cunoştinţe şi de înţelepciune.

    Am prins curaj si am scris şi eu compunerea pentru care am luat primul meu 10 din clasa a V-a!
    Mă gândesc cu drag la toţi colegii mei şi la Doamna noastră minunată!
    Ana Călina Stan

  4. Sara Ismail Says:

    Multumim, Ana pentru impartasirea minunatei tale creatii. Este f frumoasa si sunt convinsa ca vr sosi si aletele.
    Pupicei.

Lasă un răspuns

